روانشناسی فروش – قسمت اول

بازاریابی و فروش,بهبود کیفیت,بهبود کیفیت زندگی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

یکی از مهمترین وظایف ما در زمان فروش این است که بدانیم محصولاتمان (چه کالا و چه خدمات) چه کمکی به خریدار می نماید و چه منافعی برای او در بهبود کیفیت زندگی و کار او حواهد داشت.
بهترین و موفق ترین مشاوران بازاریابی و فروش، در درجه اول تمام انرژی و توجه خودشان را بر روی مهمترین مسئله ی مورد نظر مشتریشان و نیازهای اساسی و اصلی آنها متمرکز خواهند کرد و بعد از آن تمام تلاش خودشان را می کنند تا مشتریانشان را قانع و متقاعد کنند که کلید حل مشکل و برطرف کردن نیازشان، در دستان آنهاست و اینکه مشتری ها با استفاده از این کلید و بکارگیری این توصیه ها و خط مشی های کارشناسانه خواهند توانست به نتیجه ی مطلوب کار دست پیدا کنند.

در واقع همانطور که بارها گفته ایم، ما باید خود را بجای مشتریمان بگذارید و از دیدگاه او به تجارتمان نگاه کنیم. بعد از آن مشاهده کنیم آیا ما اصلاً چیزی برای جذب مشتری داریم یا نه. آنگاه بر روی نکات جذاب بیزینسمان سرمایه گذاری کرده و مانور دهیم.

بازاریابی و فروش,بهبود کیفیت,بهبود کیفیت زندگی

مهمترین نوع سؤالاتی که می توانیم با مشتریان خود مطرح نماییم، به سؤالات باز معروفند. این سؤالات با کلماتی مانند چه، کجا، کِی، چطور، چه کسی، چرا و کدام آغاز میشوند. به این سؤالات نمی توان فقط با آری یا خیر جواب داد. بلکه پاسخگویی به آنها نیازمند توضیحی جامع و گسترده می باشد.

در روانشناسی کسب و کار قاعده ای وجود دارد که می گوید در هر گفتگویی، کسی که سؤال میکند، کنترل گفتگو را در دست می گیرد و کسی که جواب میدهد، از سوی فرد سؤال کننده کنترل می شود. قانونی هست که می گوید: “گفتن، فروش کردن نیست. فقط سؤال کردن، فروش کردن است!” بنابراین با انتخاب سؤالهای حساب شده، فروش خود را به نتیجه ی مطلوب نزدیکتر کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *