اهرم های روانی در مهندسی فروش

برای رسیدن به اهداف,رسیدن به اهداف,فروش کالاهای صنعتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 3.5]

برای دست پیدا کردن به اهداف مهندسی فروش، نیازمند برخی اهرم های روانی و تکنیکی می باشیم و بایستی این ذهنیتها در شرکت جاری باشد تا هم مدیریت و هم کارکنان را درگیر کند.

1- صبر وشکیبایی:

برای فعالیتهای مهندسی فروش باید وقت بیشتری از آنچه محتمل است در نظر بگیریم. معمولاً فعالیت های تجاری و بویژه فروش کالاهای صنعتی و خاص، یک شبه نهایی و اجرایی نمی شوند.

۲- نام گذاری مناسب:

این مسئله کمک زیادی به موفقیت مهندسی فروش میکند. در زمان نام گذاری، بهترین حالت این است که نامی را برگزینیم که مطمئن باشیم براحتی در یاد خواهد ماند و تلفظش آسان است و حتی زمانی که مشتری محصول شرکت دیگری را انتخاب میکند، از تفاوت و برتری محصول ما با خبر است. باید مشتریان محصولات فنی، کیفیت بالا را با نام کالای ما مترادف قلمداد کنند و به عبارتی باید در ذهن مشتریان سرقفلی ایجاد کرده باشد.

۳- حالت روانی رقابت درون سازمان‌:

تنها راه به دست آوردن بازار آینده، چالش بنیادین، در درون خود و در زمان حال می باشد. مهندس فروش باید همیشه با اندیشه های خود و استرتژی های تثبیت شده چالش داشته باشد و رقابتی سالم را در درون شرکت پایه گذاری نماید.

۴- شناسایی رقبای بالقوه:

مهندسی فروش اکثراً با نوآوری و خلاقیت و ارائه محصولات و کالاهای فنی برتر از طرف تازه واردها مواجه می شود که در این مورد باید از بانک‌ های اطلاعاتی‌، نرم‌ افزارهای تجاری‌، کتابخانه‌ ها، اینترنت‌، مشتریان، مجلات تخصصی‌، کتب تخصصی مرتبط، خبرنامه های تخصصی و آرشیو شرکت ها سود برد.

۵- برآورد بازار هدف:

مهندس فروش باید میزان مصرف کل و نسبت آن به واردات، میزان تولید داخلی، تولید شرکتهای خارجی حاضر در بازار را بررسی نماید و همچنین نسبت کل بازار به فروش شرکت خود را بداند و ارزیابی دقیقی از وضعیت موجود داشته باشد.

۶- مشتری مداری روانی:

مهندس فروش بایستی از نظر روانی و روحی حالت خدمت به مشتریان را داشته باشد چون امروزه در بازار نوعی مردم سالاری حکم فرماست و مصرف کنندگان انتخاب های متعددی دارند. بنابراین مهندس فروش باید با آنان همراه بوده و در مورد انتخاب کالای درست کمک حالشان باشد.

۷- یافتن بازاریابان حرفه ای موجود در بازار:

مهندسی فروش همیشه با کمبود نیروی کارکشته روبرو می باشد، چرا که بسیاری از افرادی که در زمینه کالای شرکت متخصص فنی هستند و از نظر تکنیکی مسلط به کالا هستند علاقه ای به کار فروش نخواهند داشت پس مدیریت فروش و مهندسان فعلی فروش باید بهترین افراد را شناسایی کنند و به کار گیرند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *