تفاوت انسانهای هدفدار و بی هدف

انسان بي هدف,انسان بی هدف,انسان های بی هدف

انسان های بی هدف مجبورند تمام عمرشان را صرف این کنند که انسان‌ های هدف‌ دار زودتر به اهداف خود برسند…

اگر بخواهیم انسان ها را به دو دسته تقسیم کنیم، یک دسته با انسان های دارای هدف و دسته دیگر را انسان های بدون هدف بنامیم، ولی واقعیت آن است که در کاوش های بعدی انگاره ای این چنین نمی تواند به یقین برسد. چون در علم جامعه شناسی و روانشناسی انسان ها اساساً از حرکت و مسیر فیزیکی و فکری برخوردارند، حتی بدوی ترین انسان ها هنگامی که حرکت می کنند و به سویی رهنمون می شوند، در حقیقت از هدفی برخوردار هستند، یعنی کلیت هدف هیچ گاه مورد تردید قرار نمی گیرد، بلکه نوعیت آن مورد بحث واقع می شود، چون چگونگی و چرایی آن در مباحثات و تحقیقات لحاظ می شود، وگرنه انسانی که به شعور نسبی می رسد و قدرت فکر، انتخاب، حرکت و برآورد کردن را به دست می آورد نمی تواند در تقسیم بندی آماری جزو کسانی قرار گیرد که دارای هدف نیستند، بلکه هدف های آنها می تواند شکلی گذرا، آنی، ساده و یا سطحی به خود بگیرد که در نگاه عاقلان و هدفمندان جدی و واقعی و گاهی سبک جلوه می کند. فرض کنید کسی در مقطعی در حال درس خواندن است و هدف آن کسب درجه دکترا و یا بالاتر است، با کسی که در صحرایی به دنبال چشمه ای برای سیراب کردن خود است، آیا هر دو دارای هدفی سخت، قابل احترام و مهم نیستند؟ و یا کسی بخواهد در نیمه های شب پشه مزاحمی را بکشد آیا او فاقد هدف است؟ و هدف او با دو فرد فوق الذکر تفاوت دارد و خنده دار می نماید؟ یقیناً هر سه فرد از هدف خود دفاع خواهند کرد و آن را مستدل و منطقی می دانند. هدف در حقیقت رسیدن به نوعی آرامش و خواست قلبی است که این خواست و آرامش گاه برای لحظات و دقایقی مورد نظر است و گاه رسیدن به آن سخت است ولی پایه های خوشبختی و آسایش را برای زمان طولانی پی ریزی می کند.

انسان بی هدف,انسان بی هدف,انسان های بی هدف

به شخصه در زندگی همواره موفقیت انسان هایی که هدفمند کار و زندگی می کنند را حس کرده ام. سعی کرده ام خودم هم همیشه برای رسیدن به یک هدف خاص و بزرگ گام بردارم. هدف که نداشته باشیم یعنی معلوم نیست قرار است به کجا برسیم و در نتیجه مسیر مناسبی هم برای رسیدن وجود نخواهد داشت و وقتی مسیر مناسبی وجود نداشته باشد زندگی و کار خسته کننده شده و روز به روز وجود انسان را می بلعد.
خواهش می کنم هدف خود را بسیاااااار بزرگ در نظر بگیرید. قطعاً شنیده اید که می گویند انسان ها حداکثر به آرزوهای خود می رسند که این یعنی هر کسی براساس میزان ادراک و تخیل خویش، زندگیش را خواهد ساخت.
وقتی هدف شما رسیدن به جایگاهی قابل دسترس باشید مطمئن باشید روزی خواهد رسید که به آن می رسید و از ـآن پس زندگی شما درخور اتفاقات یکنواخت خواهد شد و عملاً شما مرگ را در زنده بودن تجربه خواهید کرد …

رمز موفقیت، پایبندی به هدف در زندگی است. بنجامین دیزرائیلی

لطفا اهداف خود را بزرگ در نظر بگیرید.  انتخاب با شماست

4 نظر در مورد مقاله “ تفاوت انسانهای هدفدار و بی هدف ” ثبت شده است
  1. ساجده عربسرهنگی

    انسان های بی هدف،مجبورند تمام عمر برای انسان های هدفمند کار کنند🌹🍂


    • ناظر سایت

      درود
      بسیار عالی


  2. مرضیه

    مختصر و مفید بود👌👌


  3. طلیعه بیکی زاده

    سلام ممنون از اینکه مارو راهنمایی میکنید اگه امکانش هس لطفا از انتخاب هدف و چطور انتخاب کردنش هم مطلب بزارید تا راهنمای بیشتری بشیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود