چرا همیشه باید بزرگ فکر کنید

راه رسیدن به هدف,رسیدن به هدف,رسیدن به هدف چیست
میزان اهمیت : معمولی
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 4 امتیاز : 5]

وقتی روبرتو گویزوتا مدیرعامل کوکاکولا شد، با رقابت شدید پپسی مواجه بود که باعث کاهش رشد سهام کوکا شده بود. مدیرانش بر رقابت با پپسی متمرکز شده بودند و قصد داشتند در هر دوره زمانی برنامه رقابتی، سهم بازار کوکا را 1 درصد افزایش دهند. روبرتو تصمیم گرفت رقابت علیه پپسی را متوقف کند! و به جای آن علیه شرایط 1 درصد رشد داشته باشد! او از مدیرانش پرسید: «میانگین مایعاتی که هر آمریکایی در روز می‌نوشد چقدر است؟!» جواب 14 اونس بود. «سهم کوکا از این مقدار چقدر است؟!» دو انس. روبرتو گفت: «کوکا به سهم بیشتری از این بازار نیاز دارد!» رقیب، پپسی نبود. بلکه آب، چای، قهوه، شیر و آبمیوه‌ ها بودند که 12 اونس باقیمانده را تشکیل می‌ دادند! روبرتو گفت: «مردم هر وقت احساس کردند که دوست دارند چیزی بنوشند باید به کوکا دسترسی داشته باشند.» برای اجرای این استراتژی، شرکت کوکاکولا در گوشه و کنار هر خیابان دستگاه‌ های فروش کوکا قرار داد. با این کار، کوکا به سهم قابل ملاحظه‌ ای از بازار دست یافت که پپسی هرگز به چنین سهمی دست نیافته است.
شاید اگر کوکا فقط با پپسی رقابت می‌ کرد، هرگز نمی‌ توانست برنده شود و شاید برای همیشه شکست می‌خورد! اما با داشتن هدفی بزرگتر، توانست به راحتی پپسی را هم کنار بزند…
اگر قرار بود سایت گوگل زمانی که شروع به فعالیت کرد این را در نظر می گرفت که بزرگترین رقبای آن یاهو و ام اس ان بودند، هرگز نمی توانست این پیشرفت غیر قابل تصور را تجربه کند. شرکت هایی که آن زمان رقبای اصلی شرکت گوگل بودند حالا اصلاً در مقابل آن به حساب نمی آیند!
لطفاً در انتخاب رقبای خود برای رسیدن به هدف دقت کنید. گاهی نیاز است بزرگترین رقیب شما ضعف در رسیدن به هدف اصلی شما باشد. وقتی شما به هدف والایی فکر می کنید و همواره در تلاشید که به آن دست پیدا کنید که قطعا هم دست پیدا خواهید کرد، هیچ وقت از تکاپو نباید دست بکشید. هدف خود را هم آن قدر بزرگ فرض کنید که برای رسیدن به آن در بهترین شرایط نیاز به تمام دوران عمر شما باشد …

 

#رازهای تحول در کسب و کار ? :

 @NEWSEO


4 نظر در مورد مقاله “ چرا همیشه باید بزرگ فکر کنید ” ثبت شده است
  1. علی گلشن :

    اندیشه روبرتو درس مهمی برای همه مدیران کسب و کار است. از ارائه این داستان از شما سپاسگزارم. موفق باشید


  2. مصطفی معینی زاده :

    سلام ماجرای جالبی بود تا به حال نشنیده بودم. تو رقابت جلو افتادن کار سختی نیست اگه به قول شما همیشه بزرگ فکر کنیم. مرسی


  3. امیر هوشنگ شمسائی :

    ممنونم آقای قمصری
    نتیجه گیری پاراگراف آخرتون خیلی خوب بود.
    برای خودم یادداشت کردم تا برای همیشه تو ذهنم بمونه.


  4. ﺑﻬﺮﻭﺯ :

    ﻋﺎﻟﻲ ﺑﻮﺩ ﺳﭙﺎﺳﮕﺰاﺭﻡ


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *