برنامه استراتژیک بازاریابی

برنامه استراتژی بازاریابی,برنامه استراتژیک بازار,برنامه استراتژیک بازاریابی
میزان اهمیت : معمولی
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 5]

برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

هر برنامه استراتژی در حوزه بازاریابی باید به مجموعه ای موارد توجه داشته باشد که برخی از آنها به قرار زیر است:

  • بازار هدف
  • جایگاه کالا در بازار
  • قیمت فروش
  • نحوه توزیع
  • چگونگی و بودجه تبلیغاتی
  • فروش در چند سال اول
  • سود در چند سال اول
  • سهم بازار در چند سال اول
  • ترکیب یا آمیخته بازاریابی

برنامه استراتژی بازاریابی,برنامه استراتژیک بازار,برنامه استراتژیک بازاریابی

راهکارهای موفقیت در بازاریابی

در کتاب فیلیپ کاتلر راهکارهای پیروزمندانه در بازاریابی به ۹مورد تقسیم شده است:

  • پیروزی در سایه کیفیت
  • پیروزی در سایه خدمات بهتر
  • پیروزی در سایه قیمتهای پایین
  • پیروزی در سایه داشتن سهم بزرگی از بازار
  • پیروزی در سایه متناسب و همخوان شدن
  • پیروزی در سایه بهسازی پیوسته فراورده
  • پیروزی در سایه نوآوری
  • پیروزی در سایه ورودبه بازارهای پررشد
  • پیروزی در سایه فراتر رفتن از انتظار مشتری    

سوال مهم: شما کدام یک از این روش های پیروزی را انتخاب کرده و انجام داده اید؟ (لطفا به خودتان دروغ نگویید!)


2 نظر در مورد مقاله “ برنامه استراتژیک بازاریابی ” ثبت شده است
  1. صحرایی :

    با سلام و احترام
    مطلب مفیدی را مطرح نمودید…
    با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما همکار گرامی
    شاد و پیروز باشید.


  2. gulahmad qadrei :

    سلام من همیشه برنامه ریزی های بازاریابیم رو بر اساس سلیقه مصرف کننده هام میزارم . یه جورایی منظورم همون شناخت بازاره. چون حتی این امکان وجود داره که با وجود تولید کالایی که از هر نظر کامل و بی نقص هست بازم نشه واسش یک بازار مناسب پیدا کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *