نکات دانستنی درباره بازاریابی تلفنی

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1396-10-21
بازاریابی تلفنی,بازاریابی تلفنی چیست,بازاریابی تلفنی موفق حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 4 رای]

انجام تماس تلفنی صحیح با مشتری می‌ تواند شروع معامله ای سودآور بوده و درعین حال یک تماس تلفنی ناموفق نیز می‌ تواند پایانی بر فروش محصول به مشتری باشد.

 دانستن نکات ذیل می‌ تواند بازاریاب را در برقراری ارتباط تلفنی مناسب با مخاطب برای پیشبرد روند فروش یاری رساند.

۱- متن صحبت خود را پیشتر آماده کنید.

قبل از تماس با مشتری باید دقیقا بدانید که قرار است چه نکاتی را در طول تماس به او منتقل نموده، چه سوالاتی را از او پرسیده و چه محتوایی را به وی منتقل نمایید.

۲- در زمان مناسب تماس بگیرید.

بعضی اوقات از شبانه روز، زمان مناسبی برای تماس تلفنی نبوده و حس بدی را به مخاطب منتقل می کند.

فقط در ساعات اداری با مشتری تماس بگیرید مگر آن که استثنایی در کار باشد.

۳- لباس مناسب پوشیده و در مکان مناسب مستقر شوید.

آراسته بودن بازاریاب در پشت تلفن به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر رفتار و زبان بدن او اثر گذار می باشد.

پس به صورت رسمی لباس پوشیده و سپس با مشتری تماس حاصل نمایید.

۴- زمان پیگیری مجدد را با مشتری هماهنگ کنید.

بازاریابی تلفنی,بازاریابی تلفنی چیست,بازاریابی تلفنی موفق

۵- نتیجه ی آخرین تماس خود با مشتری را مکتوب کنید.

نتیجه ی صحبت خود با مشتری را حتما مکتوب نمایید تا به هنگام تماس و پیگیری مجدد، بدانید که ادامه ی مذاکره را باید از کجا از سر بگیرید.

علاوه بر آن که اگر به هر دلیلی قادر نبودید شخصا با مشتری تماس بگیریید، سایر بازاریابان شرکت شما بدانند که نتیجه ی تماس شما چه بوده تا آن را ادامه دهند.

۶- از سخنان مشتری یادداشت برداری کنید.

نکات مهم تماس که شامل دغدغه های مشتری، انتظارات وی و زمان و مکان های مهمی که در طول صحبت رد و بدل می شوند را در حین صحبت حتما مکتوب نمایید.

مشتری دوست ندارد یک حرف را چندین بار تکرار کند.

۷- بعد از مشتری تلفن را قطع کنید.

ممکن است پس از خداحافظی، نکته ای به ذهن مشتری رسیده و بخواهد آن را منتقل نماید.

پس همیشه شما آخرین نفری باشید که تلفن را در مکالمه قطع می‌نماید، این مهم نشانه ی ادب شما نیز هست.

۸- برای انجام یک قرار ملاقات حضوری از مشتری وقت بگیرید.

یک تماس تلفنی برای فروش کافی نیست.

حتما با مشتری یک قرار حضوری ترتیب داده تا بیشتر و بهتر او را با محصول یا خدمت خود آشنا کرده و حس اعتماد بیشتری نسبت به خود، در وی ایجاد کنید.

۹- نام خانوادگی مخاطب خود را شناسایی کرده و در طول صحبت چند مرتبه آن را تکرار کنید.

۱۰- شمرده، آرام، صمیمی اما محترمانه، صحبت نمایید.

۱۱- متکلم وحده نبوده و از مشتری نیز سوال بپرسید.

۱۲- به سخنان مخاطب گوش فرادهید و صحبت او را قطع ننمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *