در محل کار چگونه لباس بپوشیم

چگونه در محیط کار موفق باشیم,در محل کار چگونه لباس بپوشیم,در محیط کار چگونه باشیم
میزان اهمیت : معمولی
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 5]

در محیط کار چگونه لباس بپوشیم و آیا لباس در شخصیت ما تاثیر دارد ؟

امروزه همه چیز با سرعت شگفت انگیزی در حال حرکت است. از آنجا که مردم این روزها با کمبود زمان مـواجه هستند، فقط چیزهایی که به چشممان می خورد توجه ما را به خود جلب میکند. این چیزها تبلیغات، جـلد مـجلات و روزنامه ها، بسته بندی محصولات و البته آدم ها هستند.

چون خیلی مشغول هستیم و سرمان شلوغ است، ظاهر مسائل اهمیت بیشتری پیدا میکند. این روزها برخلاف گذشته فقط وضعیت ظاهر افراد است که اولین و آخرین تأثیر را روی ما می گذارد و نشان دهنده ی رفتار و شحصیت افراد است. در محیط کاری این مسئله بیش از آنچه فکر می کنید اهمیت پیدا می کند.

اهمیت خوش تیپ بودن

داشتن ظاهری خوب در محل کار اهمیت زیادی دارد و باعث می شود دیگران شما را جدی تر تلقی کنند. ربطی هم به سن و سال ندارد. چه پیر باشید و چه جوان، رعایت این موضوع به نفعتان است.

اگر باور نمی کنید، دو دفعه به بانک بروید، یکبار با ظاهری معمولی و متوسط و بار دیگر با ظاهری خوشایند، و تغییر نحوه ی برخورد افراد را با خود ببینید.

پس لطفا به لباسهای خود در محل کار دقت کنید. مخصوصا اگر شما در کسب و کارتان نقش جذب مشتری دارید و به صورت مستقیم با وی رابطه دارید.

خوب لباس پوشیدن باعث میشود که در اولین برخورد روی افراد تأثیری مثبت بگذاریم. بهتر است که در مواقع روبه رو شدن با ارباب رجوع یا افراد جدید در شرکت این مسئله را رعایت کنیم.

ظاهر خوب پیام دیگری نیز در خود دارد. خوب لباس پوشیدن در محل کار به دیگران این تفکر را می دهد که ما همانطور که در لباس پوشیدنمان دقیق و وسواسی هستیم، در کار نیز منظم و دقیق هستیم.
هر محل کاری بر حسب محیط خود مدل لباس پوشیدن خاص خود را می طلبد. حتی در یک شرکت هم میتوان دید که افراد در پست های مختلف لباسهای مناسب پست خود را تن می کنند. مسلماً مدیرعامل باید خیلی بهتر از کارمندانش ساده لباس بپوشد.

چگونه در محیط کار موفق باشیم,در محل کار چگونه لباس بپوشیم,در محیط کار چگونه باشیم

اما مدتی است که لباس پوشیدن در محل کار بیشتر برحسب راحتی لباس انتخاب می شود. از وقتی که مدیران شرکت ها دریافتند که کارمندان در لباس های راحت بهتر از لباس های رسمی و شق و رق می توانند کار کنند و بازده کار بالاتر می رود، این مسئله باب شد.

ابتدا لباس کار راحت و غیر رسمی، یک پیراهن همراه با شلوار با یک کت اسپرت بود. بعدها این لباس به یک بلوز اسپرت و جین یا شلوار اسپرت تغییر کرد. تا اینکه به آنچه امروزه در بسیاری از شرکت ها می بینیم تبدیل شد: تی شرت و شلوار جین.

این روزها دیگر لباس راحتی پوشیدن در محل کار هر 5 روز کاری اول هفته به شکل عادت درآمده است اما در دو روز بعدی (معمولاً چهارشنبه و پنجشنبه) کارکنان مجبور هستند که خوب لباس بپوشند.
اما چنین لباس پوشیدنی مشکلاتی را هم به دنبال خواهد داشت. کارکنان ممکن است جدیت کمتری در کار خود نشان دهند و روابط کاری ممکن است بر هم بخورد.

وقتش است که باز خوب لباس بپوشید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *