چگونه با یک رئیس آسیب رسان کنار بیاییم

چگونگی رفتار با مدیر,رفتار با مدیر,رفتار با مدیر بد حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 6 امتیاز : 5]

نحوه رفتار با مدیر بد اخلاق

در بعضی موارد ممکن است متوجه شوید که توسط گروهی از افراد یا یک رئیس آسیب رسان احاطه شده اید. در نگاه اول تحمل طعنه ها و انرژی منفی دریافتی از آنان به شدت سخت است و مسلم است که نمی توان همیشه از خود صبر و تحمل نشان داد. از سوی دیگر راه حل مناسب مسلما استعفا دادن و خالی کردن عرصه نیز نمی باشد.

در چنین مواقعی سه تکنیک و راه حل گره گشا وجود دارد که می تواند سبب شود تا کنار آمدن با طعنه های یک رئیس آسیب رسان آسان جلوه کند.

۱- به حرف‌ های رئیس آسیب رسان خود بخندید

می دانیم که بسیاری از افراد آسیب رسان سعی دارند حرف های منفی خود را در قالب شوخی بیان کرده و با طعنه زدن به شما آسیب وارد نمایند. برای مقابله با چنین افرادی باید به حرف های طعنه آمیز وی خندیده و سعی کنید قسمت های منفی حرف هایش را نادیده بگیرید. به خود تلقین کنید که وی دوست شما می باشد و درباره مطلبی نامربوط با شما شوخی کرده است. به این روش توانسته اید آسیب و کنایه های او را کم کرده و با خندیدن اثر منفی ایجاد شده را خالی نمایید. همچنین توانسته اید باعث ایجاد یک فاصله احساسی بین خود و فرد آسیب رسان شوید.

۲- از تکنیک فاصله گیری موقت استفاده کنید

تکنیک فاصله گیری موقت روش دوم برای کنار آمدن با یک رئیس آسیب رسان می باشد.

بنا به گفته “باب ساتون” مدرس رفتار سازمانی در دانشگاه استنفورد آمریکا، این تکنیک بدین معنی است که فرد باید بجای تمرکز روی میزان ناراحتی کنونی ، اقدام به سنجیدن میزان رنجش خود پس از گذشت یک بازه زمانی مثلا یه هفتهای، یک ماهه یا یک ساله نماید و بدین طریق ببیند که آن زمان نظرش در مورد این اتفاق چه خواهد بود.

بدیهی است که یک طعنه کوچک نمی تواند تاثیری جدی بر روی احساس یک سال بعد افراد بگذارد پس عقلانی است که باید به همین دلیل رنج موقت حاصل شده را نادیده گرفت.

۳- تصور کنید که متخصصی در حال تحقیق درباره آسیب رسانان هستید

سومین تکنینک وفق پیدا کردن با یک رئیس آسیب رسان که اتفاقا بامزه نیز می باشد این است که تصور کنید متخصصی هستید که اقدام به جمع آوری و بررسی موردی نمونه های مختلف آسیب رسانان کرده است. با این فرض که یک “آسیب رسان-شناس” می باشید به جای اینکه از آزار دیگران نارحت شوید با مشاهده رفتار چنین گونه نابی از آسیب رسانان سرمست شوید و جایی برای ناراحتی باقی نکذارید.

همانطور که این راهکارها بسیار ساده جلوه می کنند ممکن است مشکل آفرین نیز باشند. یعنی ممکن است با قوی شدن در بکارگرفتن چنین راهکارهایی، دیگر به دنبال فرار از موقعیت های آسیب رسان نباشید که این خود در وضعیت های مخرب بطور کلی خطرناک است. پس بهتر است با لحاظ کردن جانب احتیاط و با تعریف دوباره شرایط، آسیب کمتری از مواجهه با یک رئیس آسیب رسان دریافت کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *