چهار شیوه افزایش سریع فروش

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1396-09-29
بهترین روش برای افزایش فروش,چهار روش برای افزایش سریع فروش,رابطه بین فروشنده و مشتری حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 11 رای]

چهار روش برای افزایش سریع فروش

1- چیزی با ارزش به مشتریان بدهید که برای شما هزینه زیادی نداشته باشد.

یکی از روش های موثر در فروش این است که یک جایزه برای محصولات خود مشخص کنید و در یک زمان محدود، به تمام کسانی که محصولی را از شما می خرند، آن جایزه را نیز به عنوان اشانتیون ارائه کنید. برای مثال جایزه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی کوتاه (PDF) باشد که پس از هر خرید، به آدرس ایمیل مشتری یا شماره تلفن وی ارسال شود. بالفرض اگر مخلوط کن می‌ فروشید، می‌توانید راهنمایی تهیه کنید و طرز تهیه چندین نوشیدنی میوه را که با مخلوط کن قابل ‌تهیه است، برای مشتری ارسال کنید. این ایده برای شما هزینه زیادی ندارد ولی قطعا باعث افزایش فروش خواهد شد. در صورتی که محصولاتی می‌ فروشید که کار با آنها خیلی راحت نیست، می‌توانید طرز استفاده از وسیله را توضیح داده و آن را به صورت فایل صوتی ذخیره کنید. سپس راهنمای صوتی را روی سی ‌دی به مشتریان بدهید. مطمئن باشید مشتریان برای دوستان و آشنایان خود نیز ، از کسب و کار شما صحبت خواهند کرد.

نکته کلیدی آن است که به مشتریان تاکید کنید شرط دریافت جایزه، خرید تا قبل از تاریخ مشخصی می باشد. بدین ترتیب فروش شما بلافاصله افزایش خواهد یافت.

2- به مشتریان غیرفعال بفروشید.

مسلم است که در هر کسب و کاری، مشتریانی وجود دارند که دیگر از شما خرید انجام نمی دهند. بررسی های انجام شده نشان می دهد، مهمترین دلیل آن، عدم تعامل بین فروشنده و مشتری می ‌باشد. پس ارتباط دوسویه با مشتریان، کلید فروش بیشتر است. شما می توانید با تهیه فهرستی از مشتریان غیرفعال خود و سپس ارسال یک پیامک، به آنها یادآوری کنید که برای شما ارزشمند هستند. روش دیگر، در نظر گرفتن یک فروش فوق العاده برای آنها می باشد تا دوباره به جمع مشتریان فعالتان ملحق شوند.

راهکار دیگر، برقراری تماس با آنها و معرفی محصولات جدید می باشد. باید بدانید فروش به مشتریان قدیمی و کسانی که حداقل یک بار از شما خرید کرده اند به مراتب آسانتر از فروش به مشتری جدید می باشد. بنابراین باید همیشه با مشتری در ارتباط باشید و حتی در صورتی که دیگر از شما چیزی نمی خرند، با آنها تماس برقرار کنید.

3- هیچگاه تخفیف ندهید!

تخفیف یکی از هزینه ‌های پنهان هر کسب‌ و ‌کاری است که اغلب به آن اهمیت داده نمی ‌شود. در عوض تخفیف دادن، معادل قیمت تخفیف، به مشتری کالا هدیه دهید. برای مثال اگر قیمت کالایی که می فروشید ده هزار تومان است و مشتری از شما تخفیف می خواهد، به او یک کالای هزار تومانی هدیه دهید. با این کار با یک تیر دو نشان زده اید و به جای فروش یک محصول، در اصل دو محصول فروخته اید. نکته مهم این است که هدیه هزار تومانی برای شما در واقع هزار تومن آب نخورده است و مبلغ کمتری بابت آن پرداخته اید. باید بدانید هدیه دادن به مشتری، برای همیشه در ذهن او باقی می ماند و زمینه تعریف این موضوع توسط وی نزد دیگران می شود ولی تخفیف خیلی سریع از یاد می رود. بنابراین به تخفیف به چشم هزینه و ضرری جدی برای کسب‌ و ‌کارتان نگاه کنید.

4- هنگامی که مشتری محصولی را می‌خرد، محصولی دیگر نیز به او پیشنهاد کنید.

یکی از حالت های موجود در زمینه بازاریابی، حالتی بنام “حالت خرید” است. مشتری معمولا در ابتدا حالت دفاعی دارد، سئوالات زیادی می‌پرسد و حتی ممکن است از محصول ایراد ‌بگیرد ولی وقتی بالاخره قانع شد که محصول را بخرد، وارد “حالت خرید” شده است. در این زمان خیلی راحت می‌توان محصولات دیگری نیز به او فروخت. این موضوع سبب می شود که وقتی شخص یک دوربین عکاسی خرید، بتوان به او یک کیف، باتری اضافی و سه ‌پایه و … فروخت. مشتری برای خرید محصولات بعدی کمتر مقاومت می‌ کند و وسواس زیادی به خرج نمی دهد. بنابراین هرگاه مشتری کالایی را سفارش داد، نترسید و کالاهای مرتبط دیگری را نیز به او پیشنهاد دهید.

هیچگاه مشتری را تنها به این دلیل که در ابتدای مراجعه، مقاومت زیادی نسبت به خرید نشان داده است، قضاوت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *