استراتژی هایی جهت افزایش فروش

استراتژی افزایش فروش,استراتژی تهاجمی,استراتژی توسعه بازار حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

استراتژی جهت افزایش فروش و جلب نظر مشتری

استراتژی تهاجمی

برای شرایطی که پاسخگویی شرکت به شرایط محیطی (فرصت ها و تهدیدها) نسبت به رقبا بالاست و عوامل داخلی آن (نقاط قوت و ضعف) نیز نسبت به رقبا برتری دارد، مناسب می باشد.

استراتژی رسوخ در بازار

سازمان از راه توسعه فعالیت های بازاریابی، فروش محصولات فعلی خود را افزایش دهد. این استراتژی زمانی اثربخش می باشد که:

1- بازار موجود اشباع نباشد.
2- میزان مصرف بازار قابل توسعه باشد.
3- سهم بازار رقیب قابل تصرف باشد.
4- ساختارصرفه جویی مقیاس بالایی داشته باشد.

استراتژی توسعه بازار

به معنای ارائه محصول یا خدمات فعلی شرکت در مناطق جغرافیایی جدید می باشد. این استراتژی در شرایط ذیل اثربخش هستند:

1- کشف بازارهای بکر.
2- دستیابی به کانالهای توزیع جدید و کارآمد.
3- کسب موفقیت بسیار بالا در یک بازار.
4- وجود ظرفیت تولید مازاد بر بازارهای فعلی.
5- وجود نیرو یا سرمایه مازاد بر بازار های فعلی.

استراتژی توسعه محصول

سازمان از راه بهبود یا ارتقاء محصول فعلی تلاش می کند تا سهم بازار خود را افزایش دهد.

استراتژی توسعه محصول در موارد ذیل اثربخش می باشد:

1- وقتی یک محصول موفق به نقطه اشباع از چرخه عمر خود می رسد.
2- وقتی صنعت دارای تحولات سریع فناوری می باشد.
3- وقتی صنعت دارای رشد بالایی باشد.
4- وقتی شرکت دارای توانمندی تحقیق و توسعه برتر باشد.
5- وقتی محصول رقیب با بهایی مشابه، دارای ویژگی های بهتری باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *