باید ها و نبایدها در برخورد با مشتری

اصول برخورد با مشتری,بازار کساد,بازار کساد شب عید
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]


در زیر به برخی از بایدها و نبایدها در برخورد با مشتری اشاره می کنیم

⚡️ بایدها

1. سریع و به نوبت به مشتریهای خود رسیدگی کنیم.
2. اگر تعداد مشتری ها بالا رفت از همکارانمان کمک بگیریم.
3. باید اطلاع کافی از محصولات شرکت داشته باشیم. همچنین باید بدانیم که هر محصول کجا گذاشته شده است.
4. همیشه با لبخند به مشتریها خوشامدگویی کنیم.
5. یادمان باشد که حق همیشه با مشتری است حتی وقتی حق با آنها نباشد.
6. همیشه از مشتری سوال کنیم که به کمک ما نیاز دارند یا خیر.
7. همیشه بهترین محصولات خود را به مشتری پیشنهاد کنیم.
8. درمقابل مشتری های سالخورده یا ناتوان جسمی توجه بیشتری نشان دهیم.
9. اگر پاسخی برای سوال مشتری نداریم، یک پاسخ پیدا کنیم. از اینکه پاسخ را از مدیرمان بپرسیم واهمه نداشته باشیم.
10. سخت کار کنیم و همیشه لبخند بر لب داشته باشیم.

⚡️ نبایدها

1. هیچوقت با مشتری وارد بحث نشویم.
2. هیچوقت مشتری را آزرده خاطر نکنیم.
3. هیچوقت به مشتری ها دروغ نگوییم. حتی اگر یک دروغ کوچک باشد.
4. هیچوقت به مشتری ها نخندید و مسخره شان نکنیم.
5. با محصولات بازی نکنیم.
6. مشتری را زیاد معطل نگذاریم چون ممکن است صبرش تمام شود. اگر نیاز به کمک داشتیم، حتماً کمک بگیریم.
7. درمقابل مشتری ها با همکارانمان غیبت نکنیم و خنده راه نیندازیم.
8. با مشتریان سالخورده یا ناتوان جسمی بدرفتاری نکنیم.
9. مشکلات شخصیمان را وارد کار نکنیم.
10. به مشتری بی محلی نکنیم.

اصول برخورد با مشتری,بازار کساد,بازار کساد شب عید

بازار این فروشندگان هر روز کسادتر می‌ شود:

۱ـ فروشندگانی که به مشتری خود سلام نمی‌ کنند و تُرش‌ رو هستند.

۲ـ فروشندگانی که پشت تلفن و هنگام صحبت با مشتری خود، لبخند نمی‌ زنند.

۳ـ فروشندگانی که روی هر شیشۀ مغازۀ خود نوشته‌ اند: «لطفا تکیه ندهید»، «لطفا دست نزنید»، «لطفا با خوراکی وارد نشوید»… انگار که نوشته باشند: «کلاً وارد نشوید!»

۴ـ فروشندگانی که روی همۀ جنس‌ های مغازه‌ شان نوشته‌ اند: «لطفا دست نزنید.»

۵ـ فروشنده‌ هایی که وقتی خریدار از آنها می‌ خواهد جنسی را نشان شان بدهد (معمولاً هم با لحنی تُند) می‌ گویند: «اگر می‌ خری بیارم!»

۶ـ فروشندگانی که به ظاهر خود نمی‌ رسند، موی ژولیده و نامرتب دارند و بدن‌ شان خوش بو نیست.

۷ـ فروشندگانی که متناسب با شغل خود لباس نمی‌ پوشند (مثل فروشندۀ کت و شلوارهای رسمی که شلوار جین و لباس اسپرت می‌ پوشد و موهایش را فشن درست می‌ کند!)

۸ـ فروشندگانی که بی‌‌ دلیل با خریدار صمیمی می‌ شوند و جوک می‌ گویند.

۹ـ فروشندگانی که جلوی مشتری، با سایر همکاران خود جروبحث می‌ کنند.

۱۰ـ فروشندگانی که همان‌ جا در برابر مشتری، دربارۀ کالاها و قیمت‌ ها با ویزیتورها یا نمایندگان شرکت‌ ها صحبت‌ هایی می‌ کنند که لزومی ندارد مشتریان در جریان آنها باشند.
و…..


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *