روانشناسی مصرف کننده برای فروش شما

افزایش فروش,راهکارهای افزایش فروش,روانشناسی رفتار مصرف کننده
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 5]

راهکارهای افزایش فروش

در اینجا میخواهیم یک راه ساده و موثر برای افزایش فروش شما به شما نشان دهیم! روانشناسی مصرف‌کننده به طرز چشمگیری به افزایش فروش شما کمک خواهد کرد که در ادامه پنج ترفند روانشناسی مصرف کننده آورده شده است؛

  • گزینه‌ های خود را محدود کنید.
    همواره باورها بر این است که اگر گزینه‌ های ممکن بسیاری در اختیار مشتریان قرار گیرد، به احتمال زیاد آنها چیزی را که دوست دارند پیدا خواهند کرد. اما واقعیت برخلاف این است. تحقیقات دانشگاه کلمبیا نشان می‌ دهد اگر به مردم گزینه‌ های بسیاری ارائه دهید در واقع مقدار و حجم خرید آنها پائین می‌ رود.
  • با پیشنهادهای کوچک شروع کنید.
    هنگامی که می‌ خواهید چیزی را بفروشید لازم نیست که در ماه اول فروش بزرگی داشته باشید. سعی کنید در ماه‌ های اول مشتریان خود را با پیشنهادهای کوچک پیدا کنید بعدا به او پیشنهادهای بزرگتری بدهید.
  • استفاده از کلمه “چون”
    در یک سری از آزمایش‌ های روانشناسی کلاسیک که در سال 1970 تا 1980 توسط روانشناس معروف آلن لانگر انجام شد نشان داد که دلیل آوردن و استفاده از کلمه “به خاطر اینکه” در تعاملات میزان نفوذ را افزایش می‌ دهد.
    آزمایش او این‌ گونه بود که به عنوان یک فرد ناشناس به صف کپی گیرندگان نزدیک می‌ شد و ابتدا به آنها گفت که “ببخشید من اجازه دارم قبل از شما کپی بگیرم” حدود 60 درصد افراد موافقت می‌ کردند، اما زمانی که او به جمله‌ اش کلماتی را اضافه کرد و گفت “ببخشید من می‌ توانم قبل از شما کپی بگیرم چون بسیار عجله دارم” حدود 95 درصد از افراد موافقت می‌ کردند.
  • از جملات با قافیه استفاده کنید.
    آیا استفاده از جملات خوب و قافیه‌ دار واقعا در افزایش فروش موثر هستند؟ بله! در این آزمایشی که انجام شد نشان می‌ دهد یک جمله خوب باعث می‌ شود که مصرف‌کننذگان احساس مثبت بیشتری در مورد محصولات شما داشته باشند.
  • استفاده از احساسات منفی.
    احساسات منفی نقش بسیار قدرت‌ مندی در روند فروش بازی می‌ کنند.
    در آزمایشی که توسط گلدشتاین و مارتین انجام شد، آنها از دو گروه خواستند که برای مجموعه‌ ای کالا قیمت تعیین کنند. گروهی که به آنها قبل از خرید فیلم عاطفی در مورد مرگ نشان داده شد سی درصد قیمت بالاتری برای کالاها در نظر می‌ گرفتند.
    احساسات مخصوصا احساسات منفی در افزایش فروش بسیار موثر است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *