با این 25 نکته طلایی بازاریابی تلفنی شما متحول خواهد شد! (قسمت اول)

اعتماد به نفس,بازاریابی تلفنی,بازاریابی تلفنی چیست
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

بازاریابی تلفنی، روزهای طلایی خودش را سپری می کند. هر کسب و کاری این روزها به بازاریابی تلفنی وابسته است و به نوعی این شکل از فروش به جز جدایی ناپذیر هر کسب و کاری تبدیل شده است. در این مقاله قصد داربم با 25 نکته ارزشمند و طلایی، مسیر بازاریابی تلفنی را برای شما هموارتر کنیم.

1- اعتماد به نفس همه چیز است

حتی اگر ما در سمت جدیدی منصوب شده باشیم و هنوز اطلاعات کاملی درباره آن نداریم، بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که با اعتماد به نفس پشت تلفن صحبت کنیم. اگر ما اعتماد به نفس کافی نداشته باشیم، مخاطب ما این را خواهد فهمید و ممکن این ممکن است روی موفقیت تماس ما تأثیر بگذارد. مخاطبان نمی توانند ما را ببینند، آنها ما را نمی شناسند و زمان کمی برای اعتماد به ما دارند پس نیاز به اعتماد نفس از لحظه شروع داریم.

2- از اشتباه کردن نترسیم

اشتباهات بهترین ابزار یادگیری هستند. ما در تماس هایی که دچار لکنت زبان می شویم و من من می کنیم چیزهای بیشتری یاد می گیریم. پس اشتباهات ما برای خودمان امتیاز هستند. از همین لحظه ما می توانیم راه های جدیدی برای بهتر شدن ترسیم کنیم. هر تماس یک فرصت یاد گیری است و هر چشم انداز فروش یک فرصت اشتباه به ما می دهد. ما از تماس های تلفنی اشتباهمان بیشتر از تماس های موفقمان یاد خواهیم گرفت.

3- وقتی چشم انداز فروش سرحال نیست درکش کنیم

با همه صلاحیتی که داریم، بسیار مهم است که محصول و خدماتمان را به چشم انداز فروشی که سرحال نیست تحمیل نکنیم. فاکتورهای زیادی برای پی بردن به این مساله وجود دارد. یک بازاریاب تلفنی خوب میداند چه زمانی وقت ارائه محصول یا خدمات است و میداند که اگر مخاطب سرحال نبود این کار انجام ندهد و بیشتر سعی میکند تا مخاطب را ناراحت نکند.

4- یک مشاور باشیم، نه یک فروشنده

وقتی مشغول صحبت با چشم اندازها هستیم، نیاز نیست تا از اصلاحات تخصصی به جای اصطلاحات بومی و راحت تر استفاده کنیم. یاری دهنده، دوستانه و مشورت دهنده باشیم. توصیه های صادقانه بدهیم و وضعیت آنها را بررسی کنیم.

5- از بازاریابی برای بهبود فروشمان استفاده کنیم

سعی کنیم بفهمیم شرکت ما، چگونه فرآیندهای بازاریابی را با فرآیندهای فروش ادغام میکند.
ما باید عملکرد شخصیت هر خریداری، شامل مشکلات و نیازها و متدهای آنان را شناسایی کنیم.
هم راستایی تیم بازاریابی و فروش باعث رشد کسب و کار، رشد درآمد و فروش بیشتر خواهد شد.

6- سوال بپرسیم

هیچ بازاریابی همه چیز را از روز اول نمی داند. زمان اختصاص دهیم و سوال بپرسیم. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که دو روزه تبدیل به یک متخصص شویم. وقتی نیاز به کمک داریم کمرو نباشیم و سوال بپرسیم. این کار نشان میدهد ما در کارمان دقیق هستیم و در آینده مزیت های بیشماری برای ما دارد.

7- با اولین اعتراض از ادامه منصرف نشویم

گاهی اوقات، چشم اندازهای فروش ما را با اعتراضاتی مانند هزینه، قدرت، نیاز و بازه زمانی به چالش می کنند. اگرچه خیلی از این اعتراضات قدیمی هستند، مشتریان ممکن است هنوز بخواهند پشت این اعتراضات پنهان شوند اما بازاریابان می توانند فوراً آنها را تکذیب کنند. زمانی که نشانه های اعتراض برای بار اول ظاهر شد، طفره نرویم، به جای آن به دنبال اطلاعات بیشتر باشیم و ارزش های محصول یا خدماتمان را نشان بدهیم.

8- پر انرژی باشیم

این کار آسان نیست. باید سرسخت باشیم تا به یک بازاریاب تبدیل شویم. مثبت و شاد باشیم و در طول مدتی که با تلفن صحبت می کنیم لبخند بزنیم. مطمئن باشیم مخاطبین ما انرژی ما را حس خواهند کرد. اگر  احساس بی انرژی بودن می کنیم می توانیم یک آینه روی میز خود قرار دهیم و هنگام مکالمه به آن خیره شویم و یا تماس گرفتن را تا بهتر شدن حالمان متوقف کنیم. 

9- از نفوذ شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن چشم انداز فروش استفاده کنیم

فروش در شبکه های اجتماعی و بازاریابی تلفنی دوستان مشترک و منحصر به فردی نیستند اما اگر ما می خواهیم یک مخاطب را قبل از تماس آماده کنیم، او را در توییتر و لینکدین و اینستاگرام دنبال کنیم. پست های آنها را به اشتراک بگذاریم و قبل از تماس با آنها، به آنها در شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنیم.

اعتماد به نفس,بازاریابی تلفنی,بازاریابی تلفنی چیست

10- تحقیق کنیدم

چه ما در حال بررسی کردن وبسایت شرکت چشم انداز باشیم، چه دنبال کردن مخاطب در شبکه های اجتماعی یا بررسی داده هایی که از قبل داشته ایم، بسیار مهم است که قبل از گرفتن تماس، زمینه کاری خریدار را برای داشتن موقعیت بهتر جهت فروش محصول و خدماتمان کاملاً بررسی نماییم. اگر هنوز اطلاع کافی نداریم، تماسمان را به زمان دیگری موکول کنیم.

11- مکالمات خود را شخصی سازی کنیم

مرز مشخصی بین لحن دوستانه بیش از حد و لحن رسمی بیش از حد پشت تلفن وجود دارد. ما باید به  هر دو احترام بگذاریم و با هرکسی با مدلی که دوست دارد صحبت کنیم. نشان بدهیم که مشتریان را به اندازه کافی بررسی کرده ایم و از نقش آنها در کسب و کارشان اطلاع داریم. نیاز ها و مشکلاتشان را درک کنیم و در مکالمات پیرامون آنها صحبت کنیم.

12- برنامه ریزی روز

اگر قرار تماس با کسی گذاشته ایم، باید یادمان بماند. از تقویمی استفاده کنیم که 5 دقیقه قبل از زمان تماس، به ما خبر بدهد. مثلا تقویم گوگل. روزمان را با اهداف کوچک جدا سازی کنیم تا به آنها برسیم.

13- بر تاثیر گذاری پیام هایمان تمرکز کنیم

بیشتر وقت ها، یک چشم انداز فروش از طریق یک پیام صوتی یا ایمیل تحت تأثیر قرار می گیرند و همین دلیل برجسته بودن، حرفه ای بودن و مختصر بودن پیام های ماست. روی خطوط عنوان ایمیل ها و طول پیام های صوتی امان(زیر 30 ثانیه بودن و صحبت در فضایی آرام با بیانی موزون) تمرکز کنیم.

14- مثبت باشیم

با اعتراضات، تماس های سرد و ملاقات های روزانه، ما را در بهبود شرایط یاری می کند. اگرچه فایده های مثبت بودن در فروش B2B ثابت شده است: افزایش انگیزه، تولیدات بیشتر و سلامتی جسمی بالاتر…فقط هر زمان با مشکل روبرو شدیم، اقدام کنیم و راهی برای بهبود آن بیابیم. نتایج را مدیریت کنیم نه توجیهات را…
بعد از آن می توانیم موفقیتمان را جشن بگیریم.

15- از همه ابزارها برای یافتن چشم انداز فروش استفاده کنیم

مدیر فروش ما باید هرکاری را در جهت یافتن بهترین ابزارها برای دسترسی به بهترین چشم اندازهای فروش انجام دهد. این ابزارها شامل: لیست سایت ها، سایت های تأیید کننده و …از آنها استفاده کنیم چون آنها برای کمک رساندن به ما وجود دارند.

16- مانند یک انسان باشیم

ما یک ربات نیستیم… ما یک ماشین سخن گو نیستیم. ما یک انسان هستیم. کسی که پشت خط تلفن است. به چشم اندازهای فروش نشان بدهیم ما برای کمک به آنها تشکیل شده ایم نه مطلقاً برای فروش… برای بالا بردن کیفیت صحبتمان همیشه محتوای کلاممان را تازه نگه داریم. هر تماس، یک شانس جدید است. برای تعامل با یک مشتری بالقوه باید با دقت و فروتنی برخورد کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *