بررسی سئو سایت بامیلو

بامیلو دات کام,بامیلو یا دیجی کالا,برادران سامور
میزان اهمیت : مهم
زمان مورد نیاز یادگیری : 20 دقیقه
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 19 امتیاز : 3.7]

سئو سایت بامیلو و البته موارد تحلیلی مهم درباره این سایت را در این پست تقدیم شما عزیزانم می کنم.

لطفا این مقاله را تا پایان با دقت زیادی مطالعه نمایید.جدا از بحث تحلیل سایت قطعا شما نکات آموزشی جدید را نیز فرا خواهید گرفت …

بامیلو برندی است که برادران سامور برای فعالیت اینترنتی راکت اینترنت در ایران انتخاب کرده و در سال 2014 به این انتخاب جامع عمل پوشاندند … در ذیل خیلی سریع به سراغ آمار تحلیل می رویم و پس از ان به بخشی می رسیم که هم شما و هم من عاشق آن هستیم (جاییکه با هم متوجه خواهیم شد چرا بامیلو ، در طی کمتر از 30 ماه،بامیلو شده است !!)

در بخش پایانی مقاله به بحث بسیار مهم بامیلو یا دیجی کالا نیز پرداخته ام.

تاریخ تحلیل : 15 شهریور 1395

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 1961

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 33

پیج رنک گوگل : N/A

امتیاز سئو جهانی : 70%

تعداد بک لینک : حدود 5000 لینک

عمر دامنه : بیش از 2 سال

محل سرور : آمریکا

رتبه محتوای بی ارزش : 46% که بد است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 4.35 که بد است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 4:14 دقیقه که بد است

میران محبوبیت فیسبوک : 924

میزان محبوبیت گوگل پلاس : 76

میزان محبوبیت توییتر : 0

اطلاعات تحلیلی

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

– این سایت علاوه بر دارا بودن اپلیکیشن مخصوص موبایل، برای موبایل بهینه سازی هم شده است و محیط موبایلی مناسبی در اختیار کاربران می گذارد.

–  سایت مپ این سایت نیاز به تایید مجوز های دسترسی دارد و آدرس آن از طریق robots.txt به موتورهای جستجو معرفی شده است.

–  از تگ h1 برای عناوین دسته بندی و محصولات استفاده شده است . اسامی بخش های فوتر سایت در تگ h2 می باشد همچنین عنوان محصولات صفحات دسته بندی در این تگ قرار دارد . به طور کلی از تگ های مهم Heading آن گونه که باید بهره نبرده اند.

– در کد نویسی قالب از میکروفرمت Schema.org استفاده شده است که بروز بودن سورس قالب ان را نشان می دهد.

– عناوین و محتوای پست ها بهینه نمی باشند و بحث تولید کلمات کلیدی در این سایت انجام نمی شود . برای تمامی عناوین صفحات پست و دسته بندی , نام سایت در انتهای عنوان درج شده است که نیازی به این امر نیست چرا که گوگل خودش برند را از صفحه اصلی با الگوریتمی خاص شناسایی کرده و در پایان عناوین صفحات داخلی ثبت می نماید .

– عبارات تگ description صفحه اول سایت طولانی می باشد و جمله انتهای آن که شامل برخی کلمات کلیدی سایت می باشد در نتایج گوگل حذف شده است !!! . در صفحات دسته بندی و محصولات نیز از جملات تبلیغاتی مانند اکنون سفارش دهید و از تحویل نقدی لذت ببرید و … در این تگ استفاده شده است . تاریخ و قیمت محصولات و همچنین برخی کاراکترهای اضافی همانند ✔ در تگ توضیحات محصولات دیده می شود . تمامی موارد ذکر شده از نظر سئو سایت اشتباه بوده و از این تگ به صورت بهینه در بامیلو استفاده نشده است .

– تصاویر محصولات این سایت همگی شامل تگ مهم alt هستند و البته بهتر بود به جای استفاده از عنوان در تگ alt از واژگان مهم محصول یا برند استفاده می کردند و عنوان را در تگ title قرار می دادند.

–  چیدمان مطالب در بخش های مختلف دسته ها کامل بهینه شده است و دسترسی کاربران به بخش های مختلف سایت به راحتی و با سرعت بالا انجام می شود .

–  آدرس دهی سایت در سطوح بالای دسته بندی به درستی انجام شده اما سطوح پایین تر کاراکتر های اضافی در خط آدرس درج شده است . آدرس محصولات نیز از نام محصول به صورت فارسی به همراه برخی کاراکتر های اضافی و اعداد استفاده شده است که بهینه نمی باشد.در کل متاسفانه از بحث بهینه سازی آدرس صفحات هم در سایت بامیلو استفاده نشده است.

–  لینک خارجی در سایت شامل لینک شبکه های اجتماعی است . لینک داخلی در صفحات محصولات نیز شامل لینک به دسته بندی و لینک برند محصول می باشد .

در کل اگر موارد بالا را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که سایت بامیلو متاسفانه برای سئو خود ارزش زیادی قائل نشده است و البته عملا در صفحات گوگل اصلا جایگاه مناسبی ندارد مگر در محصولات خاص خودش که هیچ رقیبی ندارد.

اما بامیلو دات کام را از دیدگاهی به جز سئو بررسی کنیم :

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

فروشگاه بامیلو واقعا در مدت زمان کم استارت خود در ایران به بازار خوب و قابل توجهی دست پیدا کرد.دو نکته بسیار مهم در روند پیشرفت کاری بامیلو به این سایت کمک کرد : یکی فروش اجناس برند که مشتریان خاص خود را همیشه داشته و خواهد داشت و یکی برند سازی متفاوت و خاصی که اروپایی به نظر می رسید و اینجا بود که با بررسی و مطالعاتی مشخص نیست طرح بامیلو ایرانی نیست …

بامیلو را برادران سامور با برند مشهور راکت اینترنت در ایران احداث کردند.این برند سابقه طولانی و بسیار فوق العاده ای در زمینه تجارت الکترونیک داشته است و می بینید که در مدت زمان کوتاهی توانسته جایگاه بسیار خوبی در ایران به دست آورد و این قطعا حاصل تجربه کار این شرکت در کشورهای مختلف است.

معرفی راکت اینترنت  Rocket Internet

راکت اینترنت شرکت چند ملیتی مستقر در برلین آلمان می باشد که بیشتر سهام آن متعلق به برادران سامور می باشد. عمده فعالیت این غول تجارت الکترونیک که چیزی در حدود 75 شرکت بزرگ را در 50 کشور جهان اداره می کند شناسایی بسترهای شناخته شده تجارت الکترونیک در سایر کشورها و سرمایه گذاری در آنهاست. راکت اینترنت سالانه حدود 4 میلیارد دلار درآمد دارد و با این قدرت مالی در هر بازاری که وارد می شود رقبا و کسب و کارهای آنلاین سر را خود را تقریبا نابود می کند!

بسیاری از منتقدان و کارشناسان راکت اینترنت را نه یک کارخانه شرکت سازی یا شتاب دهنده، بلکه یک کارخانه شبیه سازی و کپی کاری می دانند و رویکرد اخلاق تجاری این مجموعه را مورد نقد شدید قرار می دهند، از طرف دیگر مدیران اینترنت راکت معتقدند مشتریها همه جای دنیا شبیه هم هستند و کسب و کاری که در یک منطقه به بار نشسته و پاسخ مثبت داده قابل پیاده سازی در هر نقطه مشابه دیگری هم می باشد.

نوع کسب و کار و رشد اینترنت راکت به بی رحمی در عرصه تجارت الکترونیک معروف است، چیزی که خود مدیر آن یعنی الیور سام ور به نام “مدیریت قاطعانه” و ” شاخصی های مهم و اصلی عملکرد” از آن نام می برد. برخی از کارشناسان ساختار این شرکت را مدل آینده تجارت الکترونیک در جهان به حساب می آوردند و برخی دیگر آن را یک جریان زودگذر و موقت که به زودی نابود خواهد شد می دانند. مجموعه Rocket Internet زمانی که کسب و کارهای کوچک آنلاین را در خود می گیرد موجب رشد سریع و پرشتاب آنها می شود و زمانی که رودروی کسب و کارهای بزرگ و برندها می ایستد سعی در دامپ کردن و نابود کردن آنها دارد.

کشورهایی که راکت اینترنت در آنها فعالیت می‌کند :

آمریکای لاتین

برزیل

دفتر مرکزی اینترنت راکت در برزیل سائوپائولو است و مجموعا ۱۵ شرکت در اینترنت راکت دارد.

فیلیپین

سنگاپور

پاکستان

لهستان

اسپانیا

ایتالیا

هند

روسیه

سوئد

نروژ

فنلاند

و حالا حضور راکت اینترنت در ایران با برندهایی همچون تاکسی یاب،بدوفود و بامیلو که پیشرفت بامیلو اصلا قابل قیاس با دو برند دیگر نیست.این خود به تنهایی نشان دهنده این مهم است که دیگر بازار در دستان یک گروه خاص در ایران نخواهد بود و اگر به خود نجنبند حتی جایگاه خویش را از دست خواهند داد.خیلی ها سوال می پرسند که بامیلو یا دیجی کالا ؟!! کدام یک بهتر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت قطعا دیجی کالا با داشتن گستره بیشتر محصولات و البته شناخت بیشتر بازار ایران فعلا گزینه مناسب تری است اما با روند رو به رشد بامیلو باید رقابت شدیدی انجام دهد که بازار خود را از دست ندهد …

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

در کل ، خوب یا بد حالا راکت اینترنت در ایران سرمایه گذاری در بخش تجارت الکترونیک را آغاز کرده است، این آینده کسب و کارهاست که بسیاری از موارد مثبت و منفی این روش تجارت الکترونیک را تعیین می کند و حالا بازار تجارت الکترونیک ایران بیشتر و جدی تر از قبل تحت تاثیر مستقیم پیامدهای بین المللی تجارت الکترونیک قرار گرفته است. آنچه مسلم است جدا از هر نتیجه گیری راکت اینترنت موجب شتاب بیش از پیش و رشد مضاعف کسب و کارها خواهد شد و البته امیدوارم بتواند ایده های جدیدی را نیز به شرایط مطلوب برساند که فعلا در این زمینه واقعا عاجز بوده است.

امیدوارم از این تحلیل زمان بر لذت برده باشید.من که خیلی لذت بردم.

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود.


8 نظر در مورد مقاله “ بررسی سئو سایت بامیلو
  1. بهار :

    بنظرم اصلا نه سایت خوبی داره و نه شرکت خوبی و فقط با داشتن مدیران خارجی درصدد معروف شدن می باشد.


  2. صادق :

    با تشکر از توضیحات خوبتون، شرکت بامیلو شرکت موفقی نمی باشد بلکه مقلد شرکت های دیگه بوده و صرفا با هزینه فراوان تبلیغاتی توانسته مشتری جذب کند.


  3. نرم افزار حضور و غیاب :

    مطالب جالب و کاربردی بود.خسته نباشید


  4. سئو سایت :

    برند سازی متفاوت و خاص اروپایی بامیلو !

    طرح بامیلو ایرانی نیست !

    جالب بود ممنون


  5. افسانه :

    مطالبی که درباره بامیلو گفتید خیلی برام جالب بود تا به حال تو هیچ سایتی ندیده بودم .


  6. ashkan :

    اختلاف و مسابقه دو برند فروشگاه اینترنتی ایرانی دیجی کالا و بامیلو همیشه مطرح هست . بامیلو یا دیجی کالا .


  7. سیما :

    عالی بودددد ،


  8. مشتری :

    می خوام تجربه خریدمو از این سایت به استراک بزارم و می دونم که کمک میکنه به سایر کسانی که می خوان از این سایت خرید کنند…
    اونچه که الان می خوام اینجا مطرح کنم یک فاجعه است که توسط شرکت عجیب و غیرقابل توجیه بامیلو رخ داده من در خرید اولی که از این سایت داشتم مدلی از یک لباس رو تهیه کردم و نسبتا هم ازش راضی بودم و بعد از یک ماه دوباره همون لباس رو سفارش دادم کالایی که به دستم رسید از نظر ابعاد نصف کالای قبلی بود و مدل و طرحش هم کاملا متفاوت بود به پیکی که کالا رو اورده بود گفتم و گفت مشکلی نیست شرکت کالا را باز پس می گیره و وجه پرداختی رو بر می گردونه در کمال ناباوری بعد از چند ماه چونه زدن با کارمندان بامیلو این شرکت از باز پس گرفتن کالا امتناع کرد و توجیه شونم این بود که مشخصات کالا به نظر ما فرقی نداره و مسئله این بود که من ظاهرشم بیخیال شدم گفتم بابا این اصن تنم نمیره من کالای قبلی رو که اندازم بود هنوز دارم و استفاده می کنم اما لمپنیسم و شارلاتانیسم پول و گرفتیم و حالا دیگه به ما ربطی نداره به جونشون افتاده بود در طول صحبتها با کارمندای خدمات پس از فروششون و هر تلاشی کردم که با یک مسئول این بخش صحبت کنم ناموفق بودم و ظاهرا هیچکس بالا سر این کارمندان نبود! به هر حال این شرکت معلوم الحال به زودی زمین می خوره و نتیجه رفتار غیر حرفه ایشم خوهد دید.
    #کمپین_ما_از_بامیلو_خرید_نمیکنیم_درش_را_ببندید
    #شکایت_از_بامیلو
    #نارضایتی_بامیلو


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *